През 60-те години той вече е в конкуренция с имена като Андре Куреж и Пако Рабан за това кой да носи титлата „футуристичен дизайнер“. Но Карден още през 1959 г. изпъква с това, че умее да се оттегли малко от висшата мода, за да прави конфекция и моделите му да са по-достъпни за хората.
Пиер Карден е смятан и за първия дизайнер, изкарал мъж на модния подиум през 1958 г. Във времена, когато мъже модели на практика не съществуват, той събира цяла „армия“ от студенти с атрактивна физика.
Негови са и идеите за зрелищни демонстрации като ревю насред пустинята Гоби през 2007 г. или на Червения площад пред близо 200 000 любопитни през 1991 г. През 1974 г. той застана дръзко пред камерата на сп. „Тайм“ само с хавлиена кърпа около кръста и смъкнати чорапи.
Момчето, родено в семейство на заможни земевладелци от Тревизо, поставя името си върху цигари, вратовръзки, шоколади, мебели и дори консерви със сардини. Колегите му, включително Ив-Сен Лоран, го критикуват, че само покварявал света на лукса, модата и творчеството. Но със смелото разширяване обхвата на разбирането за бранд Карден си извоюва и финансова самостоятелност.
Той бяга от режима на Мусолини през 1924 г. и във Франция първоначално мечтае да стане актьор. По-късно твърди, че се е насочил към създаването на дрехи заради жена, която му гледала на ръка.
Първо е шивач в Сент Етиен, а през 1945 г. се премества в Париж, където два месеца работи за Елза Скиапарели и Кристиан Диор. През 2019 г. според сп. Challenges бизнес империята му се оценява на над 600 милиона евро.